Ekonomista, absolwent Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecna Szkoła Głowna Handlowa) w Warszawie. Od Początku lat 90-tych zaangażowany w organizację, rozwój przedsiębiorstw w branży spożywczej i handlu hurtowego żywnością. Twórca grupy kapitałowej, w skład której wchodzi Praska Giełda Spożywcza, Makarony Polskie S.A., Polskie Smaki Sp. z o.o.
Zenon Daniłowski na Internetowym Forum Rynku Spożywczego i Handlu
– Coraz częściej obserwujemy zjawisko, że osoby o wyższych dochodach reprezentują wyższy poziom świadomości. Osoby o niższych – dokonują decyzji zakupowych kierując się głównie ceną. I tu widzę ogromne pole do pracy dla firm, organizacji i mediów – mówił Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makaronów Polskich podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
– Makarony są produktem bardzo tradycyjnym i okazały się bardzo poszukiwane podczas pandemii. Nasza oferta to nie są jednak tylko makarony z pszenicy, ale także wiele produktów wytworzonych z innych surowców. Makarony Polskie proponują makarony z ciecierzycy, soczewicy czy zielonego groszku, które zawierają więcej białka – mówił podczas debaty “Eko, prospołecznie, proklimatycznie – sieci i producenci razem na tropie trendów”.
Zenon Daniłowski dodał, że wszystkie działania firmy nakierowane są na produkcję makaronów premium. – Niestety produkty premium tracą podczas pandemii, ale wierzę w to, że wróci ten trend na produkty, które zaspokoją nie tylko głód, ale wpłyną na naszą formę i zdrowie – dodał.
Prezes Makaronów Polskich odniósł się także do kwestii opakowań. – Epidemia pokazała nam, że ludzie bardzo chętnie kupują dobrze zapakowany produkt. Makarony muszą być zapakowane w opakowania barierowe. Podstawą jest plastik. Podejmujemy próby pakowania w papier, ale jest to trudne. Opakowania papierowe często są wzbogacone o różne inne surowce, w tym plastikowe, które są o wiele trudniejsze do recyklingu. Nie wyrzekniemy się więc plastiku, ale proponuję skupić się właśnie na odpowiednim jego przetwarzaniu – mówił.
Wśród konsumentów brakuje świadomości wyboru produktów zdrowych i bezpiecznych. – Coraz częściej obserwujemy zjawisko, że osoby o wyższych dochodach reprezentują wyższy poziom świadomości. Osoby o niższych – dokonują decyzji zakupowych kierując się głównie ceną. I tu widzę ogromne pole do pracy dla firm, organizacji i mediów – mówił Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makaronów Polskich podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.