Zenon Daniłowski

Ekonomista, absolwent Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecna Szkoła Głowna Handlowa) w Warszawie. Od Początku lat 90-tych zaangażowany w organizację, rozwój przedsiębiorstw w branży spożywczej i handlu hurtowego żywnością. Twórca grupy kapitałowej, w skład której wchodzi Praska Giełda Spożywcza, Makarony Polskie S.A., Polskie Smaki Sp. z o.o.

Ostatni film

PREZES MAKARONÓW POLSKICH NA EUROPEJSKIM FORUM GOSPODARCZYM

W dniach 10 – 12 maja 2017 roku w Katowicach odbył się IX Europejski Kongres Gospodarczy. EEC – European  Economic  Congres to najważniejsze spotkanie elit gospodarczych w Europie Środkowej. W Kongresie wzięło udział ponad 9000 uczestników w tym 660 przedstawicieli mediów. Blisko 700 prelegentów  dyskutowało w 132 sesjach. Odbywające się równolegle w katowickim Spodku European Start-up Days odwiedziło ponad 2500 osób.

Wśród gości Kongresu znaleźli się m.in. Krzysztof Szczerski – sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP oraz czterech ministrów RP: Witold Baka, minister sportu i turystyki, Jarosław Gowin, wicepremier RP, minister nauki i szkolnictwa wyższego, Mateusz Morawiecki, wicepremier RP, minister rozwoju, Krzysztof Tchórzewski, minister energetyki.

Wśród tematów wiodących dziewiątej edycji Kongresu znalazły się m.in. przemiany polityczne w Unii, gospodarka po Bexicie oraz prawdopodobieństwo innych exitów, kryzys w postrzeganiu liberalnego kapitalizmu czy rewolucja przemysłowa.

W agendzie Kongresu nie zabrakło również sesji poświęconych gospodarce. Jedną z nich był panel „Od lokalnej firmy do globalnego koncernu”. Uczestnikiem tego panelu był prezes spółki Makarony Polskie Zenon Daniłowski. Pozostałymi uczestnikami byli: Marek Jakubiak – przedsiębiorca, poseł na Sejm RP, Michał Kędzia – partner, Enterprise Investors, Robert Kremser – dyrektor rozwoju biznesu, Bisonde Polska, Krzysztof Pawiński – prezes, Grupa Maspex, Konrad Pazgan – prezes, Grupa Konspol.  Moderatorkami dyskusji były dziennikarki portaluspożywczego.pl Magdalena Brzózka i Paulina Mroziak. Tematami panelu były: sukcesja i zmiany pokoleniowe w firmach, konsolidacja i skala, stymulatory rozwoju polskich firm spożywczych oraz prawne, ekonomiczne i polityczne bariery wzrostu i ekspansji przedsiębiorstw.

– Musimy szukać nowych rynków zbytu. Polski rynek jest bardzo nasycony makaronem – powiedział Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.  – Jesteśmy dużą firmą, ale ciągle na tyle małą, że nie jesteśmy w stanie sami odważnie wychodzić poza Europę. Dotyczy to szczególnie tak obiecujących rynków, jak rynki arabskie czy afrykańskie. Prezes Daniłowski zaznaczył, że potrafimy zrobić dobry produkt, który nie ustępuje światowym produktom i jest powód do dumy z polskich zasobów ludzkich. Padło wiele trafnych wniosków. M.in. Prezes Maspexu Krzysztof Pawiński stwierdził, że konsolidacja produkcji jest kwestią czasu a wymusza ja konsolidacja handlu. Prezes Browaru Ciechan, poseł Marek Jakubiak postulował likwidację CIT a także zgłosił przyjęty przez wszystkich z zadowoleniem sprzeciw częstym zmianom regulacji.